2008/05/11

She(她)

She

May be the face I can't forget
也許是我忘不了的容顏
A trace of pleasure or regret
是我歡愉或悔恨的痕跡
May be my treasure or the price I have to pay
也許是我的寶藏,或是我必須付出的代價
She may be the song that summer sings
她也許是夏天唱出的歌
May be the chill that autumn brings
也許是秋天帶來的蕭瑟
May be a hundred different things
也許是千百種化身
Within the measure of a day
在一天之中

She

May be the beauty or the beast
也許是美女、是野獸
May be the famine or the feast
也許是飢荒、是盛宴
May turn each day into a heaven or a hell
使每一天成為天堂或地獄
She may be the mirror of my dreams
她也許是我夢的鏡子
A smile reflected in a stream
倒映在溪水中的笑容
She may not be what she may seem
她也許不像外表看來那樣
Inside her shell
在她的軀殼中

She who always seems so happy in a crowd
她,似乎在人群中永遠快樂無比
Whose eyes can be so private and so proud
她的雙眼如此自我又如此驕傲
No one's allowed to see them when they cry
沒有人能看見它們哭泣的樣子
She may be the love that cannot hope to last
她也許是無望繼續的愛情
May come to me from shadows of the past
也許成為我過往的陰影
That I'll remember till the day I die
直到我死去那天,我都會記得

She

May be the reason I survive
也許是我活下去的理由
The why and wherefore I'm alive
是我依然活著的原因
The one I'll care for through the rough and ready years
不論艱難或平安的歲月我都願照顧的人
Me I'll take her laughter and her tears
我將保存她的笑容與淚水
And make them all my souvenirs
將它們做成紀念品
For where she goes I've got to be
不論她到哪裡去,我將跟隨
The meaning of my life is
她是我人生的意義

She, she, she
她─────

一年一度的母親節來到了,今年我們家多了一位新手媽咪.......


因為有咩咩的到來,歡樂了我們平常的日子,這一路走來,謝謝有妳的陪伴與鼓勵!也因為有了妳和咩咩,我的生命才更加地完整..........


在這個特別的日子裡,謝謝媽咪忍著懷咩咩時的辛苦與不適,讓爸比有了一個最好的禮物!




祝福全天下的媽媽~

                                            

                   身體健康,順心平安!












arrow
arrow
    全站熱搜

    Asuka Chen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()